Onderdeel van duurzameinzetbaarheid

Terug naar overzicht

Drie ondernemers in de race voor vitaalste bedrijf van Nederland

01 april 2014
Drie ondernemers in de race voor vitaalste bedrijf van Nederland

De drie finalisten voor de ElkeDagBeterAward zijn bekend: de jury selecteerde Koekjesbakkerij Veldt uit Veenendaal, de Haarlemse reclamedrukkerij Inpromo en Tripa uit Vianen, een leverancier in de print- en signindustrie. De prijs wordt door MKB-Nederland uitgereikt aan het vitaalste bedrijf van Nederland. Vanaf vandaag kan het publiek bepalen welk van deze drie bedrijven de ElkeDagBeterAward verdient en zich in 2014 het vitaalste bedrijf van Nederland mag noemen.

De jury, onder leiding van Rob Slagmolen (secretaris arbeidsmarkt MKB-Nederland en VNO-NCW), had de zware taak om uit een groot aantal aanmeldingen drie finalisten te kiezen. De jury heeft daarbij gelet op vitaliteit (gezondheid van de werknemers), mobiliteit (stappen maken binnen de onderneming) en excelleren (het beste uit de medewerkers halen).  Daarbij kwamen Koekjesbakkerij Veldt, Inpromo en Tripa als beste uit de bus.

“Deze drie finalisten lopen voorop bij het bieden van een goede en gezonde werkomgeving, waardoor het personeel op een duurzame manier kan werken. Dit is van groot belang om de effecten van vergrijzing in het midden- en kleinbedrijf tegen te gaan”, lichtte juryvoorzitter Slagmolen de keuze toe.

Op de website facebook.com/ElkeDagBeterNu stellen de drie bedrijven zich met een filmpje voor. Op de site kan het publiek een winnaar kiezen. De prijsuitreiking vindt plaats tijdens de Week van de Ondernemer (8 tot en met 10 april) in het Beatrix Theater in Utrecht. Het is het tweede achtereenvolgende jaar dat MKB-Nederland de ElkeDagBeterAward uitreikt.

De ElkeDagBeterAward is onderdeel van de campagne ElkeDagBeter.nu, waarmee MKB-Nederland aandacht vraagt voor duurzame inzetbaarheid van werknemers. Door vergrijzing ontstaat de komende jaren een tekort aan arbeidskrachten. Veel grote bedrijven hebben al maatregelen getroffen om ook in de toekomst verzekerd te zijn van goede werknemers. Veel mkb-bedrijven nog niet. ElkeDagBeter.nu wijst werkgevers op het belang van investeren in bijvoorbeeld mobiliteit, gezondheid en scholing. De campagne wordt mogelijk gemaakt door het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid (SZW).